torsdag 23 oktober 2008

Tre- snart fyraåringen vill...

...gärna spela indebandy.
...köra sin radiostyrdia bil.

Han säger ingenting på ett direkt sätt om han anar att en annan människa kan ta illa vid sig. Farmor frågade han om hon hade bortstat tänderna, varpå hon svarade ja. "Då har du nog många tandtroll."

På dagis fick han vatten att dricka innan vi skulle åka hem. Så tittade han på mig och sa: "Mamma, när vi kommer hem, kan jag få KALLT vatten då?"

Igår när jag påminde honom om att han skulle till dagis tittade han fundersamt på mig: "Men om jag frågar dig om jag känner mig lite sjuk?"

Sedan idag, kom det som jag väntat på.
"Mamma, jag vill inte ha en sån här busig lillebror."
"Jag är ledsen, men det var den enda vi fick och vi får nog inte lämna tillbaka honom."
"Jaha."
"Vad tycker du att vi ska göra då?" frågade jag och hade en mindre permanent lösning än treåringens, för han svarade:
"Vi kan väl kasta honom i sopkorgen."

Det bor en liten maffioso i oss alla. Ståplats i Riddarfjärden minst.

1 kommentar:

Fru Mju sa...

hahhaahha. den där sista var _för_ bra. vi var lite rädda för hur vår fyraåring skulle ta nyheten om ännu ett syskon men hittills har han tagit det med jämnmod..