måndag 13 oktober 2008

Ska jag bli orolig

Ska jag bli orolig när min snart fyraårige son frågar vad det är jag bär på när jag baxar upp strykbrädan från källaren? Han har inga problem att skilja på hjullastare och baklastare men han vet inte vad en strykbräda är.

Kanske inte så konstigt eftersom jag aldrig stryker. Vi skaffade strykbräda i stort sett uteslutande för att stryka till Makens skjorta till alla bröllop vi hade inplanerade under åren 1997-2003.

Här är en annan hemlighet: jag bäddar aldrig sängarna. Om ni någon gång är hemma hos mig och jag har bäddat sängarna så har jag "storese" och gjort till mig för er skull.

Ny vecka. Till Stockholm på torsdag. Helt ok.

3 kommentarer:

Fru Mju sa...

stryka? bädda?
va dillar människan om???
det låter stärkta kragar och virkade sängöverkast i mina öron. ;-)

Karro sa...

Jag plockade fram strykbrädan nyss och insåg att jag aldrig hade haft fram den från skrubben som jag ställde in den i när vi flyttade hit för prick ett år sen...
Bädda gör jag aldrig heller!

Anonym sa...

Hahaha!

Vår strykbräda är tio år, minst och knappeligen begagnad. Känner igen mig, jag känner fasor för den där tingesten...

...och bädda sängarna? Nä, nog är det bara spel för galleriet. Och om nån kommer å vill titta på nya sovrummet så måste jag åbäka mig och ha ursäkter för att det ser ut som det gör. fast jag egentligen bara vill lägga min dyrbara tid på nåt annat. Vad som helst annat.

Dessutom är det NYTTIGARE att ha obäddat... för då vädrar man bort kvalstren (alt. kryper de ner på golvet)i stället för att stänga in dem under täcke och överkast.