torsdag 16 oktober 2008

Lilleman dansar hula-hula

när Backyardigans sjunger i barnprogrammet med samma namn. Han står vid en låda och rör höfterna i elvislik stil, biter ihop kring nappen och gör väsande "shooo"-ljud till.

Ganska trevlig programidé, Backyardigans. Fem figurer som träffas på bakgårdarna till sina hus och leker tillsammans. Det dröjer inte länge förrän trädgårdarna förvandlas till den lek de leker: de besöker Medusa, förvandlas till Sinbad, träffar snömän, letar reda på sjöjungfrur... Och så sjunger de. Kanske är det därför jag gillar programmet, eftersom jag är en sucker för musikaler. Således också lilleman.

Mer sång i vardagen = )

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Vi har mer gemensamt än vi kanske tror! Jag gillar också musikaler, men mest i smyg, och så är mini-cooper också min drömbil. Det ligger ute en blocket för saftiga 92.000:- så jag har dreglat lite där. Men nej, inte min prisklass...

Ha det så härligt i Stockholm!

Fru Mju sa...

åh, backyardigans har vi inte sett här på ett bra tag och det är faktiskt ett saknat program. här rockar lillen loss till Musses klubbhusdans..